luni, 17 februarie 2014

„Poetul nu-i decît iubire”. lui Grigore Vieru

           Lecturi 
De doriţi s-aflaţi de unde
Ia culoarea-albastră cerul,
Voi să spun: luați aminte:
Ia citiţi-l pe Vieru. 
              De doriţi în casa voastră
              Să nu intre tainic gerul,
              Îi luaţi în mînă Cartea-i:
              Mai citiţi-l pe Vieru.
 De doriţi să fiţi în viaţă
Grei şi tari precum e fierul,
Eu vă zic: Luaţi aminte:
Recitiţi-l pe Vieru.
              De doriţi în lumea asta
              Să aflaţi ce-i Adevărul,
              Vă uitaţi în jurul vostru:
              Perste toate e Vieru.
                     
                                 ***
Am deschis ochii şi am văzut lumina zilei prin poezia lui Grigore Vieru.
Am început să cunosc lumea din jurul meu prin versurile lui Grigore Vieru.
Am început să-mi cunosc rostul meu pe acest pămînt şi am făcut-o tot prin versurile lui Grigore Vieru.
Cu ele i-am spus mamei că o iubesc.
Buniocuţa mi-a aflat cît îmi e de dragă.
Miracolul jocului prin ele l-am cunoscut.

Iar mai tîrziu tot Grigore Vieru m-a învîţat să adun în cuvinte frumoase şi rotunde literele. O  lume tainică şi adîncă aveam să aflu din poezia lui şi prin poezia lui. Nimic mai lipede ca izvoarele lui Grigore Vieru n-am ştiut încă, cerul din poezia lui Grigore Vieru e mai albastru, pentru că din ţara mea. Limba pe care o vorbim e mai frumoasă, şi penrtu că a umplut-o de melodie Grigore Gieru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu